Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5[ImagesOnly]

Style6

Meski tubuhnya hanya tinggal tulang dan kulit , namun seorang datuk bernama Amar Bharati selama 38 tahun tidak pernah menurunkan tangan kanannya.Pertapa suci berasal dari India ini mendakwa terus mengangkat tangan kanannya ke atas sejak 1973 . Ini ia lakukan untuk nazar bagi Dewa Shiwa dan tangan kanannya ini sekarang dianggap sebagai bukti kecintaannya pada sang Dewa .

Awalnya di tahun 1970 , datuk Amar Bharati adalah lelaki biasa yang mempunyai pekerjaan , rumah , isteri dan tiga anak . Namun , di suatu pagi dia bangun dan memutuskan meninggalkan semua yang dia miliki untuk menjadi seorang Sadhu .



Tiga tahun berikutnya dia memutuskan untuk mengangkat tangan kanannya dan bersumpah tidak akan diturunkan . Hal ini ia lakukan demi mendekatkan diri kepada Dewa Shiwa .

Amar mengaku kini tangan kanannya kaku dan sama sekali tidak boleh diturunkan meski dia ingin menurunkan sesekali . Keadaan Amar diakui seorang Sadhu terkenal di Kumbh Mela , di Haridwar , India yang mengatakan Amar terinspirasi dengan Sadhu lain yang mengangkat tangan kanan untuk perdamaian .

Para Sadhu di India memang melakukan nazar yang berbeza - beza . Ada yang tidur dengan posisi terbalik , berpuasa untuk waktu lama bahkan tidak pernah mandi selamanya .

PERINGATAN!

Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Komenlah dengan berhemah kerana ia menampakkan keperibadian anda.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Post a Comment