Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5[ImagesOnly]

Style6


Seekor helang emas terrakam oleh kamera automatik ketika sedang menerkam seekor rusa.

Dari hasil rakaman kamera selama dua saat itu menghasilkan tiga foto, terlihat seekor helang emas sedang menerkam rusa dengan cakar tajamnya, dipetik dari Latinos 24 September 2013.

Menurut Slaght, helang emas merupakan salah satu spesies burung pemangsa yang sering bersarang di tempat tinggi dan biasa memangsa binatang kecil, seperti arnab dan tikus. Namun, kadang-kadang selera helang emas berubah sesuai dengan keadaan di kawasannya.

"Berdasarkan kajian saintifik, helang emas adalah pemangsa buas yang memangsa binatang apa pun. Selain memangsa arnab, helang emas juga beberapa kali dilaporkan pernah memangsa serigala, rusa, dan bahkan beruang coklat," ujar Slaght.


PERINGATAN!

Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Komenlah dengan berhemah kerana ia menampakkan keperibadian anda.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Post a Comment