Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5[ImagesOnly]

Style6



Apakah maksud Iman?

Di sebuah kampung, penduduk kampung berasa bimbang akan tanaman mereka. Hal ini kerana hujan tidak turun untuk sekian lama. Lalu mereka membuat keputusan untuk solat hajat di di padang. Meminta untuk diturunkan hujan. Pada hari tersebut, ramai yang turun untuk melakukannya. Dalam ramai-ramai yang ada, seorang budak telah datang dengan payung. Itulah maksud iman.

Apakah maksud Kepercayaan?

Ia dapat dilihat kepada bayi. Ketika ayah atau ibunya melempar dirinya ke udara. Perkara itu munkin merbahayakan dirinya.Tetapi dia tetap mampu senyum kerana percaya ianya akan disambut. Itulah kepercayaan.

Apakah maksud Harapan?

Setiap hari kita ke kamar untuk tidur. Sebelum kita tidur, kita mengunci jam kita berdasarkan wakt yang dimahukan walaupun kita tidak pasti kita akan hidup untuk esok. Itulah harapan.

Apakah maksud Keyakinan?

Kita merancang untuk hari esok. Walaupun kita tahu wujudnya ketidak pastian terhadap perkara esok. Itulah keyakinan.

Apakah maksud Terlalu Yakin?

Kita tahu dunia ini tidak rasional. Kita tahu banayk perkara terjadi dan sering berulang. Kita lihat dunia ini menderita dan perkara ini sering sahaja tejadi. Tetapi, mengapakah kita berkahwin. Hehe



PERINGATAN!

Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Komenlah dengan berhemah kerana ia menampakkan keperibadian anda.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Post a Comment